fredag 3 september 2010

Höst i vardagsrummet :).

Nu är vardagsrummet höstpimpat, laddat med filtar och lite murrigare färger. Vi har varit sjuka hela veckan så det är inte mycket med den här familjen, börjar återhämta oss så smått men det blir nog inget vanligt fredagsmys. Men jag tänker lägga beslag på soffan och filta ner mig, tända överdrivet mycket ljus och en liten brasa får det nog bli. Resten av familjen kan ligga i saccosäcken ;).
Pelargonerna drar sin sista suck och jag har separationsångest, för att jag vet att när jag har mofflat ner dom i källaren så kommer de så sakterligen att dö pelargondöden. Jag lyckas aldrig att övervintra dem och skulle bli väldigt glad om någon ville dela med sig av lite övervintringstips!!
Hoppas ni alla får en skön fredag!!
Ha det gott!!
Kramar Madeleine

13 kommentarer:

  1. Hej Madeleine!
    Tack och kul att du gillar mitt kök. Ditt vardagsrum var sååå fint och du har ju så mycket fina plädar. Om det är den lila virkade pläden så vann jag den hos Nordljus i deras utlottning. De har även den till försäljning i tre färgen. Den är sååå mysig och härlig. Jag blev så glad att jag vann den.
    Jag gillar ditt kök, med den härliga klatchiga köksoffan. Lägger in dig i min blogglista.
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så klart att du ska lyckas övervintra dina pelargoner. Ge dem en skvätt vatten då och då så de inte ruttnar bara, sen klipper du ner och planterar om dem tidig vår och börjar vattna som vanligt och ställer dem ljust och varmt i ett söderfönster. Det många gör felet är att sluta vattna dem helt under vilan. De vill ha lite vatten ibland och jag ger mina ca varannan vecka och då rejält

    Du kommer att lyckas.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, har kikat igenom din blogg och måste säga, så himla FINT ni har det hemma!!!

    SvaraRadera
  4. Jag kan önska dig lycka till med blommorna men tyvärr ej ge några tips, har inget vidare koll på växter överhuvudtaget, förutom att jag vet vilka jag tycker är fina ;)
    Idag tex kom jag in i blomsteraffären och sa att jag vill ha en ljung till köket, men de vägrade sälja det till mig då det tydligen betyder otur att ha ljung inne, no idea! Dessutom skulle den aldrig klara sig sa dem, ok sa jag, så mycket visste jag om växter..

    Kram Catta

    SvaraRadera
  5. Hej detta var en mysig blogg, Enkel och vacker inredning det gillar jag. Blev väldiigt nyfiken på ditt kök skulle gärna se mer av det!
    MVH Mikaela

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilka fina bilder du visar, gillar färgerna och stilen.
    Mycket fint här inne.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint och höstmysigt det blev i vardagsrummet!!! :) Gillar den vita kudden med svart band i kanterna, har du fixat det själv? :))

    Apropå Pelargonerna... Vi brukar ställa dem svalt och ljust och vattna dem någon gång i månaden (när vi kommer ihåg... :P). På våren klipper vi ner dem och planterar dem i större krukor. Det brukar funka och de flesta Pelargonerna överlever! :)

    Ha en skön och fin lördag!
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  8. I en grå period sa du! hehe mm det är snyggt!
    Den sista bilden är ett par pulsvärmare det oxå!
    Va fina bilder du tar! Verkligen!!
    Kram kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Åh så fint du har!
    Ha en finfin eftermiddag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Åh, vad fint du har gjort det!
    Det där med brasan låter skönt...
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  11. Det ser så fint o fridfullt ut hos dig! Man känner lugnet....Mysigt!

    Hoppas att du haft en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Vad fint du bor!
    Älskar din soffa och kuddarna! Såå mysigt!

    Vilken härlig blogg du har!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilken mysig blogg du har! Nu ska jag ta och kika runt här lite mer :). Ha en fin tisdag!
    Kram L

    SvaraRadera